Rezeki

Jumaat, 20 November 2009

ILMU


Assalamua'laikum sahabat-sahabat semua.. Salam perjuangan menuju kemenangan, salam ukhuwwah mencari mardhatillah.. (^_^)

ALLAHU RABBI...

Setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan kehadrat ilahi, kerana dengan limpah kurnia dan inayahNYA, kita semua masih berkesempatan menyelusuri jalan-jalan kehidupan pada hari ini.. Alhamdulillah, syukur yang tidak terhingga juga kerana masih dikurniakan nikmat iman dan ISLAM.. Ya ALLAH, matikanlah aku dalam iman dan ISLAM, aminn...

Apa khabar antum hari ni? Moga sihat fizikal dan iman, insya'ALLAH... (^_^)

Dalam tazkirah Jumaat lepas, Ust.Hizwan ada menyebut tentang ilmu.. Hmm, kepentingan ilmu.. Manfaat ilmu, memanfaatkan ilmu.. Allahuakbar... Kalau dibandingkan ilmu kita dengan ilmu ALLAH, hanya ibarat titisan air pada jari yang dicelup didalam lautan... Berapa titis yang ada pada jari tu sahabat-sahabat sekalian? Subhanallah, segala puji bagi ALLAH, tuhan sekalian alam.

"Sebaik-baik diantara kamu adalah orang yang belajar dan mengajarnya"- sabda Rasulullah s.a.w.

Apakah yang kita telah sumbangkan dengan ilmu yang ada pada kita? Apakah manfaatnya pada orang lain? Adakah kita betul-betul mengamalkan ilmu-ilmu itu duhai sahabat? Fikir-fikirkanlah...

"Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:”Jadikanlah dirimu orang alim (berilmu) atau orang yang menuntut ilmu atau orang yang selalu mendengar pengajaran atau orang yang mencintai (tiga golongan yang tersebut) dan janganlah engkau menjadi dari golongan yang kelima, yang dengan sebabnya engkau akan binasa.”
Riwayat al-Bazzar

muhasabah....

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers