Rezeki

Selasa, 11 Ogos 2009

salam mahabbah

assalamua'laikum..

segala puji bagi ALLAH, yang menguasai sekalian alam.. selawat dan salam ke atas junjungan besar, Nabi Muhammad s.a.w...
alhamdulillah, hari ni, ana berpeluang untuk update blog ana ni.. dah lama rasanya tidak meluangkan masa bersama.. kekangan masa menjadi punca utama.. maafkan ana..

hari ni, ana nak berkongsi suatu cerita.. tentang bunga.. semua orang kenal bunga kan? atau ada ke sesiapa yang tak kenal apa itu bunga? hehe, ni gambar bunga..

bunga memang dijadikan ALLAH dengan berbagai kelebihan.. pelbagai warna, bentuk, bau dan jenis.. subhanallah, indah sungguh ciptaan ilahi.. cantikkan bunga kat atas ni? antara gambar yang ana sempat ambik di pesta flora baru-baru ni... (^_^)

kenapa hari ni ana nak bercerita tentang bunga? tadi ana sempat berYM dengan seorang sahabat.. tentang mawar berduri.. indah kan.. bunga yang harum mewangi, dihiasi dengan duri-duri yang melindunginya.. subhanallah, maha suci ALLAH yang menjadikan semua ini..begitulah juga perumpamaan bagi wanita solehah. iman dijadikan benteng bagi diri.. tundukkan pandangan, jaga hati dan pancaindera.. jangan lupa jaga amal dan hubungan dengan ALLAH.. insya'ALLAH, akan terjaga semuanya..

ya ALLAH, syukur kepadaMU.. masih sudi mengetuk pintu hati ini.. maafkan ana. maafkan ana. maafkan ana saudara seakidah semua.. alhamdulillah, ana telahpun menutup semula pintu fitnah yang telah ana buka tanpa ana sedari... betapa hinanya diri, bila sengaja mempamerkan wajah untuk tatapan umum.. hilangkah kewarasan akal, rapuhkah benteng iman tatkala membuat keputusan untuk upload gambar dalam blog sebelum ni? kenapa ana boleh buat semua ni? ya ALLAH, terima kasih ya ALLAH kerana masih sudi menyuntik vaksin iman kedalam diri hambaMU ini...pukul 10:30:48 am tadi, ana terima SMS dari seorang muslimat.. memperkenalkan diri sebagai ....... dari...... . timbul persoalan. macam mana boleh dapat numb. hphone ana... setelah berta'ruf, alhamdulilah, ada keserasian.. dan muslimat tersebut telah sudi untuk berkongsi cetusan rasa dan ilmu dengan ana.. alhamdulillah, setelah membaca beberapa pengisian dalam blog beliau, ana terasa bersalah sangat.. berdosanya diri.. membiarkan pintu fitnah terbuka seluas-luasnya.. ya ALLAH, ampunkan dosaku.. teringat kata-kata sahabat muslimin, kerana duri yang ada pada muslimah itulah membuatkan muslimah begitu berharga.. makin kita tutup, makin tinggi perasaan ingin tahu dan tarikan pada kita... ya ALLAH, aku tak mahu jadi wanita akhir zaman yang menjadi fitnah terbesar kepada lelaki..

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers