Rezeki

Rabu, 22 April 2009

SUARA HATIKU...

hatiku seringkali berbisik, mampukah aku menjadi muslimah solehah?
sedangkan aku hanya seorang manusia biasa...
yang punya cacat dan cela...
ternoda dengan debu-debu dunia,
punya kisah silam yang kelam,
yang mampu membuat airmata bercucuran, tatkala teringat
pengalaman lepas yang telah kutinggalkan...
mampukah aku menggapai langit nan biru.. disaat hati bersalut debu...
ingin sekali kulontarkan segala kenangan lalu, namun aku tak berdaya
hanya airmata yang mengiringi setiap saat yang kian laju
meninggalkan kita dalam kelalaian...
izinkan aku ya Tuhan,
meniti hari-hari terakhir, menghabiskan sisa-sisa hidupku di dunia
dengan menjadi muslimah solehah, perhiasan terindah di dunia ini,
tapi, aku tak mahu menjadi wanita punca fitnah terbesar bagi lelaki di dunia...
aku takut akan azabMu ya ALLAH
pimpinlah aku menuju jannahMu, ya ALLAH
bantulah aku.....

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers