Rezeki

Selasa, 28 Ogos 2012

Hati Ini Milik DIA

Assalamua'laikum.

Apa khabar semuanya? Moga sihat badan, sihat iman.. (^_~)

Hari ni, Selasa. 10 Syawal 1433H bersamaan dengan 28 Ogos 2012M.

Insya'ALLAH, hari Khamis ni kami akan bergerak ke Kuantan, dan bertolak ke Kelantan pada keesokan harinya. Semoga ALLAH permudahkan perjalanan dan urusan nanti. Mohon doa dari semua ya. ^_~


~ abang Muaz (17 Mac 2012) Ilham (16 April 2012). Beza hanya sebulan. Manakala tarikh walimah ummu wa abu Muaz pula hanya beza 2 minggu dari tarikh walimah ibu dan ayah Ilham ~ 
*_*


***

Kadang-kadang, salah faham berlaku melalui tulisan. Ya, pastinya ia berlaku kerana 'tulisan tidak berintonasi'. ^_^.

Ada masa, kita bergurau. Berbalas-balas 'text'. Tiba-tiba, yang disebelah sana tidak memberi respon. Oh, rupanya ada yang terluka. Dan boleh jadi, tiba-tiba saja ada yang melenting. Oh, rupanya ada yang tersilap intonasi semasa membaca, berlaku salah faham.

Hmm.. Kalau kita baca dengan nada marah, ayat bergurau pon boleh bikin panas. Kalau kita baca dengan gembira, ayat pedas pun boleh buat kita ketawa.

Itulah, lain orang, lain pendapatnya. Lain orang, lain pemikirannya. ^_~

Jadi, perkara yang kecil, boleh jadi besar kalau tersilap tafsir. Haih, salah siapakah itu? ;p Perkara yang dianggap biasa, dengan niat bergurau, boleh jadi luarbiasa jika dibaca dengan pandangan negatif. Selalunya, salah faham tentang ayat menjadikan masalah lebih kronik.

Oleh itu, untuk mengelakkan dari berlaku perkara-perkara yang tidak diingini, seeloknya berhubunglah secara direct/call. Elakkan dari menulis sesuatu yang boleh menyebabkan orang bersangka-sangka. Bukankah menambah bahana buat yang membaca. Nanti ada yang fikir macam-macam dan tersalah tafsir. Bila dah jadi masalah, mulalah menyalahkan. Padahal dia yang mulakan dulu tanpa penjelasan. :)

Sama-sama kita doakan, semoga ALLAH bimbing hati kita.

"DIAM tak pernah mengecewakan, selagimana kita DIAM tepat pada masa dan tempatnya"

Wassalam


muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers