Rezeki

Selasa, 25 Oktober 2011

Jom Belajar Memasak..(^_~)

Assalamua'laikum.

Alhamdulillah, dengan izinNYA, kita masih lagi dikurnia masa dan nyawa. Dengan izinNYA, masih lagi merasai nikmatnya iman dan ISLAM. Dengan izinNYA, kita masih lagi bersama.

Alhamdulillah, DIA maha Pengasih, Maha Penyayang.

Disaat entry ini ditaip, jam menunjukkan angka 04:11 pm. Sekejap lagi, ana bakal meninggalkan ofis. (^_~). Tapi, nak juga ambil masa untuk berkongsi / berceloteh.

***



Tadi singgah sebentar di Audi, tak sangka ada jualan. Ada gerai buku dari terbitan PTS. Wah, ini sudah baik. Masalahnya, duit pula tak bawak. :p. Nasib baiklah kak Mun yang chomel sudi pinjamkan. (^_~). Maka, berpeluanglah beli 2 buah buku masakan. Ini lah rupa bukunya :




(^_~). Sangat best koleksi yang ada dalam ni. Mudah. Tak kisahlah apa orang nak cakap, yang penting, kita ada semangat nak masak sendiri.

Bak kata kakak kepada diri ini di suatu hari sebelum menjadi isteri dulu : " Tak penting pun kita pandai masak atau tak. Tapi yang paling penting, kita rajin nak masak. Sekali cuba, memang susah nak jadi. Tapi kalau dah selalu buat, nanti pandailah. Suami lagi suka kalau isteri dia suka masak. Tak sedap, boleh sama-sama belajar dan cuba."

Hehe, yup, memang betul! Kadang-kadang tu campak-campak je. Walaupun terlebih 'garam', zauji tetap makan dengan berselera dan puji-puji.. Ahaksss.. (Pastu rasa macam tak percaya, cuba sendiri, baru tau bahawa diri ini sudah meletakkan garam dengan kuantiti yang banyak). Bila jadi macam tu, makin motivate diri supaya lebih kerap masak dan improve!

Ayah pun sama, selalu kalau anak-anak masak apa pun, memang laju je makan. Walaupun kami sendiri yang masak ni, tak berapa nak lalu, tapi ayah tetap makan dengan berselera. Cuma, lepas habis makan, memang ayah pesan. Pasni kurangkan ini, itu. Tambah ini.. Hehe.. Hebatlah!

***

Dua-dua lelaki dalam hidup ana ni memang best! Ni yang makin semangat nak masak banyak-banyak. Dahla jarang-jarang dapat jumpa, kalau nak masak pun malas, haaa, memang nak kena rotan lah!

So, puan Syuhada... Belajar rajin-rajin ya. (^_^).

Kepada yang membaca juga, ayuh sama-sama belajar masak. Masak sendiri lebih terjamin BERSIH dan HALAL nya.

Pandai atau tak, tak penting. Yang penting, RAJIN! ok?

* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers