Rezeki

Rabu, 20 Julai 2011

Nikmat Usia yang Masih Bersisa

Assalamua'laikum.

Apa khabar semuanya? Semoga dalam rahmat dan kasih sayang ALLAH sentiasa hendaknya. (^_^). Ana, alhamdulillah sihat walafiat dengan izinNYA.

ALLAHu ALLAH.

Tiada Tuhan selainNYA, Nabi Muhammad itu utusanNYA.

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah. Setinggi-tinggi kesyukuran dirafa'kan kepada Tuhan sekalian alam, yang memberi izin kepada kita untuk meneruskan kehidupan hingga ke saat ini. Tiada kuasa yang mampu melakukannya kecuali DIA.

ALLAHu ALLAH.

Tiada apa yang mampu diucapkan sebenarnya, kerana sesungguhnya nikmat dari ALLAH tidak terhitung. Sangat banyak! Semoga ALLAH meredhai usia kita semua.

Apalah ertinya angka yang semakin besar, semakin bertanbah jika tiada redha dan rahmat dari ALLAH dalam kehidupan ini? Apalah erti semuanya jika hanya disia-siakan dijalan yang dimurkaiNYA?

***

ya ALLAH, ku mengharapkan perkenan dariMU.
Limpahkanlah kebaikan yang berganda keatas kedua ibu bapaku, suamiku, keluargaku, sahabat-sahabatku, guru-guruku, dan sekalian muslimin muslimat.
Hanya dengan izinMU, kami mampu beroleh kebaikan.

***

Ya ALLAH, jadikanlah kami pejuang dakwahMU.
Penyambung mata rantai perjuangan rasul junjungan mulia, Nabi Muhammad s.a.w
Walau dimana saja KAU campakkan kami,
berilah kekuatan masukkan ke dalam hati kami semangat jihad yang tinggi,
agar setiap sisa hidup yang berlalu dapat digunakan untuk berbakti kepada agamaMU.
Ya ALLAH, kurniakanlah kami kecerdasan akan dan kebijaksaan menjalankan tanggungjawab sebagai khalifah dibumiMU.
Masukkanlah dalam hati kami CINTA, RINDU DAN TAKUT padaMU,
melebihi segala kenikmatan didunia yang sementara ini.
Izinkanlah kami menjadi pejuang pemegang panji-panji agamaMU yang agung,
dan permudahkanlah segala urusan kami didunia dan akhirat.
Aminn, Aminn ya Rob.

Terima kasih kepada sahabat sekalian diatas ucapan dan doa yang berpanjangan. Semoga ALLAH melimpahkan kebaikan yang berganda keatas kalian.

Buat suami tersayang,
terima kasih diatas sokongan yang tak pernah berbelah bagi. Semoga sentiasa dalam perhatian dan jagaan ALLAH. Pertama kali menyambut ulangtahun kelahiran dengan status 'isteri'. Semoga ALLAH limpahkan rahmat dan redhaNYA keatas keluarga kita. Setiap percaturanNYA sentiasa yang terbaik. Rezeki kita sudah tersedia, telah tercatat segalanya. Cuma memerlukan kesabaran. Insya'ALLAH. Wa ingat kata-kata abang : Semuanya hak ALLAH. Bila tiba masanya, insya'ALLAH, akan ada.
Terima kasih atas segalanya. Berjuanglah dengan hati yang lapang, kerana sesungguhnya isterimu meredhai segala yang berlaku antara kita. Jarak bukanlah penghalang untuk berkasih sayang.. Malah lebih mengeratkan. Alhamdulillah, janjiNYA sentiasa benar. Bersama kesulitan pasti ada kesenangan. Terima kasih atas segalanya. Jom bercinta hingga ke Syurga.




Wassalam.

* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers