Rezeki

Khamis, 6 Oktober 2011

Hati yang baik itu milik sesiapa yang DIA kehendaki...

Assalamua'laikum.

Apa khabar semuanya? Semoga sihat sejahtera sentiasa hendaknya. Sesekali ditemani demam dan sakit tu, biasalah. Kifarah, insya'ALLAH. Yang penting, sabar. Dengan izinNYA, pasti membuahkan hasil yang sangat tinggi nilainya disisi ALLAH. Fasobrun jamil!

Kami, alhamdulillah sihat walafiat. (^_^).

Semalam jalan-jalan ke KL. Ya, Kuala Lumpur. Bukan Kota London atau Kubang Lebur (di Kelantan). =p

Menunggu ERL, seorang uncle berbangsa Cina sedang duduk di bangku. Beliau pandang saja kami (3 orang muslimat) yang berdiri. Lantas beliau bangun dan mempersilakan kami untuk duduk. Oh, thank you, thank you Uncle. Sangat bersyukur. Memang lenguh juga kaki ni. Nasib baik Uncle bagi tempat. Baiknya beliau. Dalam hati berdoa, semoga beliau diberi hidayah oleh ALLAH yang maha kuasa.


***



Terus saja beratur untuk beli tiket ke Plaza Rakyat. Kemudian kami ke tempat menunggu. Kat sana, agak ramai orang. Tempat duduk penuh. Kemudian ada seorang uncle berbangsa India bagi tempat kepada sahabat ana yang bawa anak kecil ni. Alhamdulillah, masih ada yang baik hati. Terima kasih uncle. Kami berdua masih berdiri, memberi ruang kepada sahabat yang ada anak kecil untuk duduk. Hanya memandang sekeliling. Ramai anak muda yang duduk-duduk di bangku yang tersedia. Ramai juga pakcik-pakcik dan makcik-makcik yang berdiri lama menunggu ketibaan tren.

 Semoga ALLAH buka pintu hati kita semua. Buka mata zahir untuk melihat keadaan sekeliling.

Mohon undur diri dulu. wassalam.

* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers