Rezeki

Jumaat, 3 Jun 2011

SELAMAT PENGANTIN BARU



Assalamua'laikum..



Alhamdulillah, masih lagi berpeluang bernafas hari ini. Alhamdulillah, masih lagi diberi nikmat kesihatan yang berterusan. Alhamdulillah, masih lagi diberi nikmat dan kurnia yang tak pernah putus. Terima kasih ya ALLAH. Atas segalanya.



Insya'ALLAH, malam ni, akak kesayangan merangkap ex-roomate, iaitu Kak Idah, akan melangsungkan perkahwinan pada malam ini. (^_~). Alhamdulillah, atas segalanya.



Tahniah kak. Semoga ALLAH permudahkan segala urusan, memberkati baitul muslim yang bakal dibina. Nanti jadi orang Kelate lah ya? Hehe.


Kepada us.Zamir dan pasangan, selamat pengantin baru juga kami ucapkan. Maaf kerana mungkin tidak dapat hadir majlis esok. Ada urusan yang perlu diselesaikan. Dan tak lupa, kepada us.Shukri dan pasangan. Semoga ALLAH berkati kesemuanya.



4 Jun 2011, mencatat sejarah. 3 pasangan bakal melangsungkan perkahwinan pada tarikh yang sama, cuma tempatnya saja berbeza. Dua di Timur, satu di Barat. (^_~). Dan insya'ALLAH, pada 10 Jun nanti, akan terbina sebuah lagi baitul Muslim, iaitu antara Kak Zaifah dan pasangan. Kak Zaifah akan jadi orang Kuala Krai juga, (^_~). Insya'ALLAH, sampai masa yang ditentukan ALLAH, kita jumpa ya kak. Maaf juga kerana tidak dapat hadir ke Majlis. Insya'ALLAH, akan diusahakan untuk pertemuan lain di lain masa.



Kami (Rashdan dan Syuhada), ingin mengucapkan selamat pengantin baru kepada semua bakal pengantin. Selamat menempuh alam rumah tangga. Kami, juga masih baru dalam alam rumah tangga, tak banyak yang dapat kami katakan, kerana kami juga masih dalam proses kenal dan belajar. Cuma, sedikit yang dapat kami kongsikan ialah : perkahwinan memerlukan persefahaman, toleransi, belas kasihan, kasih sayang, kesanggupan untuk berkorban.



"bercinta selepas kawin @ cinta halal, adalah sesuatu yang sukar diungkap dengan kata-kata".



Orang yang ditarbiah, sangat berbeza jiwanya.

Apabila menghadapi saat-saat getir, jiwa akan lebih akrab dengan ALLAH.

Pengharapan hanya kepada ALLAH semata.

(^_~).



Ana pernah terbaca tentang seorang pejuang agama yang dipenjara. Menghantar surat kepada isterinya, bertanya samada sudi untuk diceraikan atau tidak, kerana tempoh dipenjara memakan masa bertahun-tahun. Lantas si isteri bertanya kembali :


"Adakah kamu terlalu kedekut untuk berkongsi pahala denganku? Bukankah sabar itu membuahkan ganjaran yang besar di sisi ALLAH?"



MasyaALLAH.. maha suci ALLAH yang menjadikan setiap makhluk.




"Tarbiah adalah ibarat air.. Tanpanya, kita akan mati.. "



Siiru a'la barokatillah.. Wassalam.(^_~)




* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers