Rezeki

Selasa, 8 Februari 2011

Cerita sajaaaa

(nasi lemak berlauk sambal udang, sambal bilis, ayam goreng kunyit.. air kosong =p)


Assalamua'laikum.



Alhamdulillah, dengan izinNYA, kita masih berpeluang meneruskan kehidupan di dunia ini. Bila noktahnya? Hanya ALLAH yang maha mengetahui.



Hari ini, bertarikh 8 Febuari 2011. Begitu pantas masa berlalu. Bagaimana dengan hidup kita? Bagaimana dengan amal kita? Adakah masih sama? Kekal dengan prestasi yang dulu? Jika ya, bermakna, kita perlu lakukan perubahan. Perlu lakukan peningkatan. Ayuh, jadikan hari ini dan seterusnya lebih baik dari sebelumnya. (^_~)



Seminggu yang lalu, berkampung di Kelantan. Kalau dulu, sepanjang minggu, masa akan dihabiskan bersama anak-anak, mak ayah, adik beradik. Tapi kali ni, lain pula kisahnya. Tahun 2011, ana dah bergelar isteri, dan punya dua buah keluarga untuk diberi perhatian.



Jumaat ke Segamat, malamnya kembara bersama suami tercinta. Tiba di Kuala Krai jam 11 pagi. Pertama kali 'travel' dengan suami dari Johor. Jauh perjalanan, luas pengetahuan. (^_~). Sampai di KK, tak sempat rehat. Anak-anak dah serbu. 2 bulan tak jumpa, macam-macam cerita.



Hari Isnin, giliran rumah suami di Kota Bharu pula. Seronok dapat belajar buat Kek Batik dan Nasi Kerabu dengan Kak dan Che. hari seterusnya tolong keluarga mertua kemas rumah. Insya'ALLAH 12 Mac nanti kenduri rumah suami. Kakak ipar kawin. Dan kami juga akan tumpang sama. (^_~).



Hari Jumaat, ke Pantai Sri Tujuh, Tumpat. Pertama kali bawak suami konvoi bersama keluarga, ke rumah Mak Mah dan Tok Su Pi... 3 jam mandi pantai. Dah lama tak bercuti macam ni. Seronok tengok budak-budak main air. Amar melompat-lompat tengok air. Hehe.. Beli makanan lauk banyak-banyak, makan dengan anak-anak dan suami. Suka sangat. Ombak besar, jadi mak tak bagi mandi lama-lama. Tapi hampir satu jam jugak berendam dalam air. (^_~).



Alhamdulillah, gembira dapat gembirakan orang lain. Terima kasih Ya ALLAH, atas segalanya.



Semoga ALLAH merahmati dan meredhai segalanya.



Jaga diri ye sahabat-sahabat.



Wassalam.



* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers