Rezeki

Selasa, 14 Disember 2010

sekadar sebuah coretan buat kenangan


Assalamua'laikum..




Alhamdulillah, ALLAH masih sudi meminjamkan sihat dan kuat kepada kita.. (^_~)




Baru saja 'blogwalking' ke beberapa blog pilihan. Alhamdulillah, ALLAH pinjamkan pula perasaan bahagia dalam hati. Begitu banyak pinjaman dari ALLAH. ALhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Atas segalanya.




Beberapa hari yang lalu, beberapa orang saudara seakidah bertanya : " bila nak update blog ni? Tak berganjak pun saya tengok".




*senyum*




ALLAHU RABBI.




Apa jawapan yang ingin diberikan kepada yang bertanya? (^___^) *senyum lagi*




Beberapa hari kebelakangan ini, hmm, minggu barangkali.. ANa tidak berkesempatan untuk melayari internet di rumah. Masa yang ada agak terhad. Mungkin pengurusan masa yang kurang cekap. Insya'ALLAH, akan cuba dibaiki.




Seringkali terlintas difikiran untuk mencoret sesuatu di kanvas maya ini. Tapi, seringkali juga terpaksa memendamkan saja hasrat hati. Ada perkara lain yang lebih utama.




ALLAHU RABBI.




Hujung minggu yang lalu, berkesempatan ke selatan tanah air. Sesekali merantau ke negeri orang, sememangnya banyak pengalaman yang ditimba. Tidak mungkin dapat merasai sekiranya tidak mencuba sendiri. (^_~).




4 jam bersama suami, merentas lebuhraya PLUS. Pelbagai cerita dikongsi bersama. =). Tiba di rumah Dad pada jam 9 malam. ALhamdulillah, ALLAH izinkan ana menemui keluarga yang banyak membantu suami di perantauan. Terima kasih. Atas layanan yang 1st class. Sedap sate malam tu. Insya'ALLAH, lain masa, kami datang lagi ya.




Jam 11 malam, kami bergerak ke tempat program. I-Insaf, program sahabat sefikrah.. Khas untuk adik-adik di musim cuti sekolah ini. Berlangsung selama 3 hari 2 malam. Maaf, tak sempat hadir lebih awal. Jam 12 t.malam, mula mencari hentian. Lantaran suami yang keletihan, memandu sendirian tanpa henti. Beberapa kali mencari tempat menginap, kebanyakannya sudah penuh. Hujung minggu di selatan tanah air, begini rupanya. Hehe. Hampir jam 1.40 pagi, nasib kami baik. Ada 1 lagi bilik kosong. Alhamdulillah.




Jam 9 pagi, kami menyambung perjalanan ke tempat program. tiba di sana, adik-adik sedang mengemaskan tempat. Bersedia untuk sesi terakhir. Segak bergaya, anggun berseri peserta I-Insaff, berbaju oren hitam. *like*




12.30 tengahari, berangkat ke Hentian Bas, tiket jam 2.15 petang. Alhamdulillah, ALLAH permudahkan perjalanan. =). Walaupun terperangkap dalam kesesakan lalulintas yang agak teruk, tapi,berjaya tiba di Hentian tepat pada masanya. Alhamdulillah.



* sekadar coretan dari diri ini.. Pada mulanya, dah batalkan hasrat untuk publish, tapi, dapat semangat bila seorang sahbiah cakap : "takpe, sharing is caring kan?".. =)



Terima kasih ye, Irah.. Walaupun baru saja berkenalan, alhamdulillah, ALLAH hadirkan kasih dalam diri kita.. Semoga dalam lindunganNYA sentiasa.. Sayang kamu..=)




* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers