Rezeki

Rabu, 6 Oktober 2010

kasih kita bukan sementara



Sahabat,
waktu terasa semakin pantas berlalu.
semakin pantas meninggalkan cerita tentang kita.
Tertanya aku, akankah masih ada lagi tawamu.
seperti dulu..
Untuk menghapuskan gusar dihatiku.

Sahabat,
teringat aku,
akan cerita kau dan aku, suatu masa dulu.
Cerita tentang masa yang indah,
saat kita sama berkongsi duka,
saat kita berkongsi ceria.
Semuanya tentang kita.

Sahabat,
mampukah aku berjalan sendirian,
tanpa kau disisiku,
menemani lelah perjuangan ini,
meniti kehidupan yang penuh berliku.

Sahabat,
mungkin hari ini, ataupun esok,
aku akan pergi tanpa sempat kita bertemu lagi.
Dikesempatan ini, ku ingin kau tahu,
diriku mengasihimu melebihi kasihku pada diri sendiri.
Ku ingin lihat bintang itu bersinar kembali,
sepertimana bintang itu menyinari hatiku ini.

Ya ALLAH,
KAU peliharalah sahabatku.
ku tahu, KAU menjaganya jauh lebih baik dari apa yang aku mampu.

Ya ALLAH,
sayangilah sahabatku
kerana aku tak mampu untuk menandingin kasih sayangMU.


* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers