Rezeki

Jumaat, 24 September 2010

bukan sedikit...


Assalamua'laikum.

Alhamdulillah, ALLAH masih mengizinkan pertemuan kita semua. Semoga semuanya dirahmati ALLAH, mendapat redhaNYA.

Doa dan harapan, semoga sahabat sekalian sihat walafiat, aminn.

Perkahwinan.

Bukan sekadar penyatuan dua jiwa, bahkan ia adalah lebih daripada penyatuan dua buah keluarga yang berbeza asuhannya, dua buah keluarga yang jauh caranya.

Disaat lafaz "aku terima nikahnya" ditutur oleh seorang lelaki, dan disahkan oleh para saksi.. Maka segalanya yang berkaitan dengan seorang muslimah adalah menjadi tanggungan si suami.

Disaat itu, terkunci segala rahsia si suami didalam pengetahuan si isteri sahaja. Yang baik atau buruk, perlu dijaga sebaiknya.

Disaat kamu menyatakan kesanggupan untuk menerima pasangan, kamu bukan saja perlu bersedia untuk menerima dia, tapi juga perlu bersedia untuk menerima keluarganya, sahabat-sahabatnya dan semua yang berkaitan dengan dirinya.

Dua insan yang dididik dengan cara yang berbeza, akan disatukan dalam sebuah kehidupan. Dua insan yang berbeza identitinya akan disatukan dalam sebuah keluarga. Dua insan yang berbeza akan berfikir tentang halatuju sebuah keluarga yang bakal dibina. Dua insan yang berbeza.. mengejar satu matlamat. Dua insan yang berbeza... Menuju satu destinasi.

Bukan hanya tahu mencari yang terbaik, TAPI PERLU JADI YANG TERBAIK!

Kalau redha jadi matlamat, carilah jalan yang diredhaiNYA.

Hidup bukan hanya perlu tahu menerima, tapi kenikmatan memberi itu jauh lebih bermakna.

BAITUL MUSLIM = BAITUL DAKWAH = BAITUL JIHAD

* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers