Rezeki

Isnin, 26 Julai 2010

trip to Pahang


Assalamua'laikum.

Alhamdulillah, masih diberi kesempatan untuk meneruskan kehidupan. Masih diberi kekuatan untuk meneruskan perjalanan mengutip bekalan. Alhamdulillah.

Dengan izinNYA, kami, wakil Alumni Ukhuwwah dari Zon Barat, telah menghadiri walimah Pesuruhjaya Zon yang diadakan di rumah beliau di Kota Gelanggi 1, Jerantut, Pahang. Alhamdulillah, ALLAH telah permudahkan segala urusan.

Pada jam 7.30 pagi, memulakan perjalanan ke tempat berkumpul, iaitu Stesen BTS. Jam 8.15 pagi selamat tiba di BTS. Menanti ketibaan Ust.Nizuan, yang lain semua dah sampai. LEbih kurang jam 9.00 pagi, semuanya telah berkumpul, dengan bilangan 10 orang tak termasuk Adam Rifqi. ^_^

Setelah kata sepakat dibuat, muslimat 1 kereta, muslimin 1 kereta, ust.Mad n usrah 1 kereta. Semuanya 3 buah kereta. Muslimat naik Honda City.. ^_^. Perjalanan bermula. Menuju ke Kota Gelanggi.. Myvi putih, Saga BLM hitam dan Honda City gold meluncur laju... zuummmmm..

Pagi tak banyak kereta lagi, perjalanan kami smooth je. alhamdulillah. Berhenti rehat sebentar di RnR, lupa kat mana.. ^_^. Kemudian meneruskan perjalanan ke Kota Gelanggi 1. Dalam lebih kurang jam 12.00 t/hari, kami selamat tiba di rumah pengantin. Meriahnya. Layanan keluarga pengantin memang 1st class. TQ. Memang tip top. Selesai makan, pengantin tiba. Rezeki kami. Sempat jumpa pengantin. ^_^. Pengantin tersipu-sipu malu. PJ Zon kami ni memang pemalu! he. Ok, dah selesai semua urusan, jumpa pengantin, kakak pengantin, ucap selamat dan mohon undur diri. Perjalanan perlu diteruskan. Jam menunjukkan hampir 2 petang. Dapat pula mesej dari sahbiah kesayangan : kalau sempat singgah rumah dulu. Berita disampaikan kepada 2 buah kereta yang berada di depan. Semua setuju untuk menapak di rumah sahbiah. Ok, kita bergerak ke Temerloh Jaya pulak ye. Zuummmmm

Mulanya tersilap jalan, sebab pertama kali ke sana. Tapi, alhamdulillah, ALLAH masih sayangkan kami. DIA hadirkan ilham. dapat kembali ke jalan yang sepatutnya. Alhamdulillah. Rumah no.41, here we are. "Assalamua'laikum... kami dah sampai".. ^_^

Si kecil, Yusoff Darwisy menyambut ketibaan kami. Kesian Yusoff, demam. Asyik nangis je, risau kena tinggal dengan umminya.. "Meh ngan Usu meh, Usu suapkan mee goreng lagi",.... "anakk!" hehe, oklah, takpe. Tak nak makan jangan nangis ye. ^_^

Masak-masak, sembang-sembang.. Hampir 4.15 petang, kami mengundurkan diri. Pusing-pusing pekan Temerloh, isi minyak.. Meneruskan perjalanan pulang ke KL. Perjalanan berbaki 2 jam. Hujan lebat menemani perjalanan. Tiba di Tol Gombak, terkejut. Banyak betul kerete. Berderet-deret. Jalan jem. Jam hampir ke angka 7. Ketiga-tiga kereta sudah terpisah. Sekejap jumpa, sekejap hilang. (^_~).

Tiba di satu persimpangan, muslimat lupa jalan. He, silap jalan daaa. Inform pada muslimin. Sepakat untuk berkumpul di Putrajaya. Tapi perancangan ALLAH mengatasi segalanya. DIA izinkan kami berkumpul di BTS juga. Kami berjaya mencari jalan ke BTS/BTR. Alhamdulillah, walaupun sesat dalam BTR. Pusing-pusing, jumpa masjid Al-Muqorrabin. Solat. Tunggu muslimin. Lama menunggu, nampak kelibat Myvi putih dengan no. pendaftaran TAR xxxx. jam hampir ke angka 9.30 malam. Hantar sahabiah ke Stesen BTS, ana meneruskan perjalanan pulang. Hampir jam 11.00 malam, tiba di rumah.

Alhamdulillah, selamat semuanya. Semoga semuanya diberkati ALLAH.

Kepada pasangan pengantin baru, semoga berbahagia hingga ke syurga. Mendapat zuriat soleh solehah, aminn. Teruskan perjuangan menegakkan syiar ISLAM.

Baitul Muslim = Baitul Dakwah = Baitul Jihad!

Wassalam.


* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers