Rezeki

Selasa, 1 Jun 2010

selagi ada waktu


Assalamua'laikum


Alhamdulillah, disaat post ini ditulis, masih lagi dikurniakan nikmat imam dan ISLAM. Terima kasih ya ALLAH. KAUlah sebaik-baik tempat bergantung.


ALLAH, ALLAH, ALLAH


Baru saja selesai membaca hasil tulisan seorang sahbiah. Subhanallah, air mata ini mengalir lagi. Hari ni, ALLAh hadirkan ujian buatku. Alhamdulillah, atas segala ketentuan yang KAU berikan kepadaku. Itu yang terbaik, insya'ALLAH.


Jam 7 pagi, mak telefon.. Katanya, kakak kemalangan pukul 3 pagi tadi di Triang, Pahang. Alhamdulillah, semuanya selamat. Ana telefon kakak.. Kakak terhantuk kepala di stereng, tangannya terasa ngilu. Anak-anak selamat, biiznillah. Suami juga selamat. Katanya, terasa mengantuk.. Memandu perlahan, sambil mencari kawasan rehat, untuk berhenti lelapkan mata..Tapi, ALLAH dah tetapkan yang terbaik. Keretanya terbabas kedalam longkang. Hanya kereta yang mengalami sedikit kerosakan. Alhamdulillah..


Jam 11 pagi, Kakak telefon.. Katanya Pak Teh meninggal pukul 6 pagi tadi di Hospital. Sesungguhnya dari DIA kita datang dan hanya kepadaNYA kita dikembalikan. ALLAh, ALLAH, ALLAH. PercaturanNYA maha HEBAT! Kita takkan sesekali mampu mengintai hikmah disebalik setiap percaturanNYA


*************


Hidup ni terlalu singkat. Setiap detik yang berlalu amat bermakna. Apa yang kita lakukan untuk mengisi masa dan ruang yang ada? Bermanfaatkah? ALLAH, ALLAH, ALLAH.


Terasa kerdilnya diri. Disaat diri diulit mimpi, insan lain sedang asyik bersama Tuhannya. ALLAH, ALLAH, ALLAH.


Terasa lemahnya diri. Baru saja diuji, sudah mengeluh. Sedangkan insan lain, diuji dengan ujian yang jauh lebih hebat, tapi tetap tersenyum megah. Masih berdiri gagah! ALLAH, ALLAH, ALLAH.


**************


Duhai diri,

menangislah semahumu,

jadikanlah airmata itu sebagai pemadam bara api neraka!


Duhai diri,

menangislah semahumu,

bersihkanlah diri dari dosa yang menimbun!


Duhai diri,

menangislah semahumu,

jadilah hamba yang sentiasa takut akan azabNYA!


* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers