Rezeki

Jumaat, 5 Februari 2010

bersyukurkah kita?


Assalamua'laikum.. Selamat hari Jumaat buat semua.. Semoga semuanya berada dalam limpahan rahmat dari yang Esa, insya'ALLAH.


Alhamdulillah, syukur kehadrat ilahi kerana masih sudi menghadiahkan nikmat iman dan ISLAM kepada kita semua..


Semalam, ada majlis sambutan Hari Lahir mujahidah solehah, Kak Farhana sayang.. (^_^).. Keluar dari ofis pukul 530 petang, terus ke kedai kek di p.8, beli kek coklat yang enak..=).. Transit di P.9 ambik uniform solat, dalam 15 minit, dan terus bergerak ke destinasi utama. Alhamdulillah, ALLAH permudahkan segalanya.. Beli barang-barang sikit, lepastu siap untuk solat Maghrib... Dalam pukul 815, ucapan salam mula bergema di balik pintu.. dan muncullah wajah-wajah yang dirindui, seorang demi seorang.. Subhanallah, maha suci ALLAH yang mengaturkan pertemuan kami semua.. (^_^)..


Lepas mesyuarat, bagi kejutan pada B'day girl.. Alhamdulillah, beliau tidak menunjukkan simptom-simptom sakit jantung akibat kejutan melampau dari kami.. (mungkin dan siap sedia awal-awal sebab tepat jam 12.00 malam 4hb Feb, kami telahpun sama-sama menyanyikan lagu selamat hari lahir kepada beliau semasa dalam perjalanan pulang dari Wangsa Maju... So, beliau mesti dah agak semalam akan ada kejutan lagi..hehe).


Alhamdulillah, segalanya berlangsung dengan lancar.. mesyuarat, makan-makan, sembang-sembang, pengumuman tentang walimah, bincang masalah, luahan rasa.. ALLAHUAKBAR.. ALLAH yang maha layak menerima segala pujian, yang memiliki hati setiap ciptaan.. Suburkanlah rasa kecintaan kepadaMU didalam hati-hati ini.. Ikatlah hati-hati kami dengan jalinan ukhuwwah fillah yang berpanjangan.. Amin ya Robb..


Ukhuwwah.. Jalinan persaudaraan yang amat tinggi nilainya.. "dan nikmat tuhan yang mana lagikah yang ingin kamu dustakan??".. hati ini sering tersentak pabila teringat ayat-ayat dalam surah Ar-Rahman.. SUBHANALLAH, ALHAMDULILLAH, ALLAHUAKBAR..


Kita orang yang bersyukur??

REBUTLAH lima perkara sebelum lima perkara :

1) kaya sebelum miskin

2) sihat sebelum sakit

3) lapang sebelum sempit

4) muda sebelum tua

5) hidup sebelum mati

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers