Rezeki

Jumaat, 6 November 2009

puteriku...mengertilah

Assalamua'laikum.. Alhamdulillah, di atas nikmat iman dan ISLAM yang masih mengiringi perjalanan hidup insan ini.

Apa khabar saudara-saudara seakidah yang dikasihi kerana ALLAH? Apa khabar iman antum hari ini? Apa khabar ibu ayah antum hari ini? Semoga semuanya dilimpahi rahmat dari Ilahi, insya'ALLAH.

Muslimah yang disayangi,
dalam kita meniti arus kehidupan di bunia ini, pastinya berjuta halangan dan ujian menghambat diri. Seringkali juga kita rebah, tak mampu menanggung semua ujian itu. Dan adakalanya, kita merasakan bahawa kita telahpun kecundang, dan tidak mampu lagi untuk bangkit semula.

Sedarlah duhai puteri kesayanganku,
hari ini bukanlah semudah semalam untuk bergelar seorang insan sempurna. Banyak yang perlu dikorbankan dan banyak jugga yang terpaksa dilepaskan. Sesekali langkah tersadung, rebah menyembah terus memaksa untuk menyerah. Ada masanya melangkah penuh gagah, dan pastinya setiap langkah itu memerlukan pengorbanan dan kesanggupan. Menuntut berjuta kesabaran dan airmata.

Selagi prinsip hidup berada dilandasan yang betul, usah gusar pada ujian anugerah tuhan. Anggaplah sesekali diduga itu sekadar jambatan untuk mematangkan fikiran dan mengajar kita untuk bangun menjadi sesempurna insan.. (^_^)



"Jika ada 1000 orang pejuang, aku adalah satu diantara mereka.. Jika tinggal 100 orang, aku tetap bersama mereka.. Jika bersisa 10 orang, akulah diantaranya. Malah, jika hanya tinggal seorang pejuang, Dia adalah AKU" - As-syahid Imam Hassan Al-Banna..

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers