Rezeki

Isnin, 7 September 2009

ukhuwwah itu


Assalamua'laikum..

alhamdulillah, hari ni, dah masuk hari ke-18 kita berpuasa.. Sekejap je kan? Tak terasa pun nak raya (walaupun sejak awal Ramadhan lagi dah disaji dengan lagu-lagu raya di ofis (^_^)..hehe)..

hmm, apa yang ana nak tulis hari ni ye? Macam tak ada idea je.. hehe... Semalam ana sempat menziarah blog sahabat2, alhamdulillah, banyak pengisian.. Tapi blog ana, hmm, tak sempat nak update.. jeles tengok rumah orang lawa-lawa, banyak perabot, tapi rumah kita sendiri tak sempat nak kemas...(!_!)

tiba-tiba hati teringat pada sahabat-sahabat.. rindunya pada antum.. kenangan semasa di kampus, tamrin, iftar, riadah bersama mad'uu, riadah muslimat..makan bersuap..... ya ALLAH, ENGKAU pemilik hati-hati ini, KAU eratkanlah ukhuwwah kami.. satukanlah kami, YA ALLAH...
KAU permudahkanlah urusan kami, pertemukanlah kami, YA ALLAH.

sahabat-sahabat sekalian,
kenangan antara kita terlalu sukar untuk dilupakan, dan rasanya tak mungkin dapat dilupakan, kecuali dengan izin ALLAH.. Ingatkah lagi, disaat kita sama-sama melangkah ke surau, tempat usrah kita.. sama-sama ke masjid, berjemaah dan iftar bersama adik-adik.. Lepas solat isyak, kita bertadarus beramai-ramai.. bila ada aktiviti di kampus, paling seronok bila kita dapat kerja sama-sama.. penat, tapi berbaloi.. sebab paling tidak, kita dah berusaha untuk menghidupkan kampus dengan suasana ISLAM..

Semalam, sama seperti hari -hari sebelumnya, air mata ini menitis lagi.. rindu yang teramat pada antum.. bila agaknya kita dapat bertemu lagi? berkongsi suka dan duka, celoteh yang tak henti-henti dari antum, merdu sekali.. gelak ketawa kita, seringkali hadir bagi irama.. ana rindukan antum... insya'ALLAH, semoga ukhuwwah fillah abadan abada.. terima kasih untuk segalanya..(^_^)

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers