Rezeki

Rabu, 23 November 2011

Selamat menempuh dunia baru.. =)

Assalamua'laikum.

Semoga dalam kalungan kesihatan yang baik sentiasa hendaknya. Kami, alhamdulillah, sihat seadanya.

Baru saja menerima panggilan dari Kelantan (mek call anak..=p). Alhamdulillah, kesihatan Mek dah beransur baik. Demam dan sakit perut seharian semalam, risau betul. Mek memang selalu sakit perut. Selalunya dapatkan suntikan di Hospital, masukkan air 1 botol, baru ok. Tapi semalam Mek berkeras tak nak pergi Hospital, dengan alasan beliau dah makan ubat. Haih, my beloved mother. Memang takut nak pergi Hospital. Hehe, kalau demam, beliau lebih suka makan ubat kat rumah je. Tapi kalau anak-anak atau ayah yang sakit, laju je suruh bawak pergi Hospital/klinik. (^_~). Chomey sunggoh.

Tadi sempat sembang dengan ayah kejap. Macam-macam yang ayah cerita. (^_~). Tentang pembatalan rancangan ziarah ke Jengka, sebab hujan lebat. Tak berani nak pergi Pahang, risau kalau air naik. Tersekat kat tengah jalan, naya. Ayah pun memang tak boleh tahan sejuk-sejuk ni. Kalau duk rumah, memang berbungkus dengan toto lah.

Oh ya, sebenarnya hari ni dah rancang nak buat istimewa untuk Angah dan adik Mahani yang baru saja bertukar status. (^_~).

Alhamdulillah, dengan izinNYA, pada 10 November yang lalu, Angah telah selamat diijabkabulkan dengan pasangan beliau. Majlis berlangsung di Kota Bharu, Kelantan. Kami pula tak balik ke Kelantan raya 'idul Adha kali ni, jadi memang tak berkesempatanlah nak hadir majlis Angah. Maaf ya. Masa walimah dulu, Angah bersusah payah datang bantu majlis ana, tapi ana tak tolong apa pun. (Rasa bersalah sangat). Maaf ya Ngah.

Pada 20 November pula, adik Mahani jug atelah selamat diijabkabulkan dengan pasangan beliau. Alhamdulillah, telah sempurna separuh dari agamamu. Walaupun tidak berkesempatan hadir ke majlis tersebut, kami tetap mendoakan kalian.

Barokallahufiikum.

Semoga bait muslim yang dibina mendapat redhaNYA, dilimpahi sakinah, mawaddah dan rahmah. Semoga kekal hingga ke Syurga, dikurniakan anak-anak yang soleh solehah.. Aminn.

***



* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers