Rezeki

Selasa, 16 Ogos 2011

Ada hikmah, insya'ALLAH

Assalamua'laikum.

Apa khabar semuanya? Semoga sihat-sihat sentiasa ya. Ana, alhamdulillah, sihat walafiat dengan izinNYA. Suami juga begitu. Sesekali disapa batuk dan sakit kepala, mungkin sudah menjadi kebiasaan bagi kami. Alhamdulillah, masih dikurnia nyawa.

Membelek-belek satu persatu deretan senarai blog yang ada. Semuanya ber'paparan' baru. Alhamdulillah. Syukur sentiasa. Hari Jumaat yang lalu, ana menaip satu post dengan agak panjang. Tapi, dek kerana kekurangan ilmu, ana telah kehilangan post tersebut. Alkisahnya, ana telah meng'signout' dari akaun yang digunakan untuk blog ini. (^_^). Apapun, ana tetap bersyukur. Barangkali jika post tersebut disiarkan, ada yang akan mengundang musibah keatas ana, mengguris hati sesiapa. Mungkin. Terima kasih ya ALLAH. PercaturanMU sentiasa yang terbaik. YAKIN!

astaghfirullahal'azhim

***

Berhujung minggu dengan suami, alhamdulillah, sesekali dapat 'serve' makanan untuk suami, sangat bersyukur. Apabila sendirian, akan ada bibit-bibit cemburu dihati (melihat/mendengar cerita mereka yang diberi peluang tinggal sebumbung dengan keluarga), namun, segera dicantas cemburu itu. Ya, hati ini perlu sentisa dibasuh. Menghilangkan kekotoran yang ada. Jangan dibiar berlama-lamaan, nanti buruk kesannya. (^_~). Terima kasih ya ALLAH. Suami kesayangan selalu berpesan : Selalu simpan sabar dalam hati. Jangan mudah ikut emosi. Nanti dah sampai masa, akan ada bahagian kita. ya.


hasil air tangan zauji dan ana.. =).. semuanya homemade.. alhamdulillah

Terima kasih atas nasihat. Memang diri ini agak kalah dengan emosi. Ya, lain orang, lain ujiannya. Sebelum kawin, semua orang akan ditanya bila walimahnya. Bila dah kawin, semua orang pasti ditanya, bila nak dapat baby? Dah dapat baby, akan ada yang tanya lain pula. (^_^). Senyum, tak perlu kata apa-apa.

Semuanya dah diatur ALLAH sebaik-baiknya. Masakan DIA sengaja membuat kita resah gelisah tanpa ada hikmah disebalik percaturanNYA. Apa pun, sama-samalah kita saling mendoakan, semoga tidak tewas dengan kekurangan diri sendiri. Dan perlulah sentiasa bersyukur dengan apa saja yang DIA aturkan. Kita semua kan maklukNYA. Dia Pencipta, sedangkan kita hanya hamba. Masih mahu mempersoalkan hak dan ketentuanNYA keatas kita?

***
alhamdulillah.

Tahniah kepada semua yang telah selamat melahirkan cahaya mata. Kepada yang sedang menanti kelahiran orang baru, semoga bersabar sehingga tiba masa yang DIA tentukan,ya. Kami mendoakan semoga selamat dan dipermudahkan segalanya. (^_~).

p/s : amir solihin, acik belum sempat nak menjejak kaki ke S.Alam. Semoga ALLAH permudahkan urusan acik untuk bertemu amir dan ummu ya.

Sampai disini saja untuk kali ini, insya'ALLAH, jika ALLAH izinkan, kita jumpa lagi dilain masa. Ma'as salamah.

* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers