Rezeki

Rabu, 15 Disember 2010

RFC @ Kubang Kerian


Assalamua'laikum.


Alhamdulillah, sentiasa, atas limpahan rahmat dariNYA yang berpanjangan.


RFC ohh RFC.


Sahabat-sahabat tau apa itu RFC? RFC ialah singkatan bagi Radix Fried Chicken. Ia adalah produk keluaran bumiputera, dan pengeluarnya ialah HPA.


Siapa yang masih belum kenal, atau belum tahu tentang HPA? Boleh layari laman web ini. http://www.hpa.com.my/hpaic/. Banyak info berkenaan dengan HPA yang boleh didapati dari laman web tersebut.


Hmm, kenapa ana tulis tentang RFC? Saja nak bagitau, ana dah makan RFC..=p..


Alhamdulillah, pada 21 Nov 2010 (Ahad), suami telah menunaikan janji beliau untuk bawa ana makan RFC di Kubang Kerian. ALhamdulillah, nasib kami baik, kerana orang tak ramai sangat. Kalau tak, mesti tak ada ruang untuk kami. (^_~).


Setelah dicuba, apa yang dapat ana katakan ialah, AYAM RFC MEMANG SEDAP!!. Sebelum ni dengar cerita, dan tengok gambar-gambar sahabat sedang menikmati RFC. Kali ni, alhamdulillah, giliran kami pula..=). Rugi siapa bagi sesiapa yang belum cuba.. Tambahan maklumat, Terengganu juga sudah ada cawangan RFC. Haa, apa tunggu lagi, cepat serbu.. =p

Baiklah, berbalik kepada cerita kami..

3 kali keluar masuk kedai RFC. Rasanya, adik-adik yang jaga kaunter pun dah cam muka kami. =p.


Ana pesan ayam 2 ketul, dan air Radix koko. Manakala suami memesan 2 ketul RFC dan air mangga. =). Tiba masa untuk makan.. Nyum..Nyum.. =p. Alhamdulillah, selesai makan (Ana makan satu je, satu lagi bawa balik rumah..hehe), kami berangkat ke rumah ana. Sebelum tu, sempat berhenti solat di rumah Angah, makan-makan dengan Angah.. Sedap betul lauk pauk yang angah masak.. Lain masa, kami datang lagi ya.. Nak makan daging goreng lagi. =). Kemudian, kami meneruskan perjalana. Hujan lebat menemani perjalanan kami. Alhamdulillah, selamat tiba di rumah, lebih kurang pukul 10 malam. Anak-anak setia menanti. RFC dimakan begitu saja. Hehe.. Suka betul tengok anak-anak makan. Alhamdulillah, rezeki.. =)


Apa pun, terima kasih kepada suami kerana telah menunaikan hajat yang satu ni. Semoga ALLAH bimbing kita ke jalan yang diredhaiNYA..


* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers