Rezeki

Khamis, 21 Oktober 2010

sedetik bersama, mencambahkan rasa bahagia


Assalamua'laikum
Alhamdulillah, ALLAH masih izinkan kita meneruskan kembara di dunia ini. Mengutip bekalan sebelum melangkah ke destinasi abadi. ALLAHURABBI.

Alhamdulillah, pada 17hb Okt 2010M bersamaan 9 zulkaedah 1431H, kami di Zon Barat telah berpeluang berkumpul di Masjid Negara, Kuala Lumpur. Bukan untuk melakukan perhimpunan bantah judi, dan bukan juga untuk membuat demonstrasi BERSIH yang juga berlangsung d Masjid Negara sebelum ini. Tapi kami berhimpun dan satu halaqah, menjalin ukhuwwah keranaNYA..


"LIQA' ZON BARAT"
TARIKH: 17 OKT 2010 (AHAD)
MASA : 930 PAGI
TEMPAT: MASJID NEGARA, KL
PESANAN : BAWA POTLUCK/MAKANAN. MAKAN RAMAI2.. =)

Alhamdulillah, walaupun tanpa perancangan yang rapi, tapi komitmen dari setiap ahli untuk menjayakan liqa' kali ini, merealisasikan halaqoh kami..=)

Kak Asiah, Kak Arifah, Kak Tina, Kak Dila, Kak Wani Segambut, Kak Wani Putrajaya, Kak Dayah, Ust. Zamir, Ust. Sar, telahpun memaklumkan ketidakhadiran kepada kami atas sebab2 yang tidak dapat dielakkan. Tak pa, insya'ALLAH, next time, dengan izinNYA,kita jumpa na.

Hampir jam 10.00 pagi, kesemua ahli yang dapat menghadirkan diri telah selamat tiba di perkarangan Masjid Negara. Kak Zula, Syu, Kak Dayah, Kak Sarahah , Kak Liyana, Us.Duta, Us Nizuan dan Us.Mad. Semuanya dari destinasi yang berbeza.

Alhamdulillah.. selamat tiba..

eh,lupa pulak.. Adam Rifqi serta bonda tersayang, Aishahdalila. Hehe, masa mula-mula sampai, Adam baru bangun tidur. bukak2 mata, ramai muslimat duk keliling Adam. Alahai, sian Adam.. Kompius.. "Kat mana pulak ni? Ramai betul muslimat.."...

Lama jugak mujahid junior ni terkebil-kebil tengok acik-acik yang berebut nak dukung Adam.. ..Kesian Adam...

Ok, dah jumpa port yang sesuai, kami mulakan Liqa' yang serba ringkas. Pengerusi majlis pada kali ini ialah Us. Duta. Alhamdulillah. Semuanya berjalan lancar. =)

Kemudian kami teruskan agenda, iaitu pengisian tazkirah ringkas oleh tetamu jemputan kami, yang diimport khas dari Perlis..

****


Usai perbincangan mengenai SUFI, kami tangguhkan Liqa' kali ini dan mula untuk makan-makan.

Sedang enak kami menjamu selera, ada seorang lelaki berbaju putih dan bertopi datang menghampiri kami...

"Ni dari mana semuanya ya?" - lelaki tersebut.

"Dari merata.. Datang kumpul jumpa kawan-kawan" -kami, geng zon barat.

"ooo... mat, dyorang jumpa kawan-kawan lama" - gtau kawannya melalui walki talki.. (xtau nak eja)=p

"ok, cuma macam nilah. Nanti jangan tinggalkan kesan makanan ye." -lelaki tersebut.

"Baik encik... Jemputlah makan" -kami, geng zon barat, sambil tersenyum tersipu-sipu.

"Takpe, terima kasih"..dan lelaki tersebut berlalu pergi dengan senyuman..hehe

Bila lelaki tersebut melangkah menuruni tangga masjid, kami tersenyum simpul.. hehe, bukan senang nak dapat peluang makan-makan atas Masjid Negara.. Baik betul Pak Guard td.

Dalam pukul 12.15 t/hari, Ust Duta bergegas ke batu caves, ambil Presiden. Hampir waktu Zohor, Presiden selamat tiba di Masjid Negara. Menyembang dengan pihak muslimin sementara menunggu azan Zohor. Alhamdulillah, usai solat Zohor, kami mula berangkat pulang. Oh ye, sempat merakam kenangan sebelum pulang.



"maka nikmat Tuhan-mu yang manakah yang ingin kamu dustakan?"



insya'ALLAH, SUFI nanti kita jumpa lagi..=)

wassalam

coretan dari hati,
sahabat.....


* STRIVE FOR MARDHATILLAH *

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers