Rezeki

Khamis, 10 Jun 2010

Coretan


Assalamua'laikum.

Apa khabar sahabat-sahabat sekalian? Moga sihat sentiasa hendaknya, insya'ALLAH. Dah lama tak tulis coretan yang santai macam ni.(^_^)

Bos ana dah naik pangkat. Alhamdulillah, jadi orang lebih besar. Dan dah balik negeri. Semoga berbahagia di sana. (^_^)

Ana pula... Hmm, bercadang juga nak balik negeri. Cuma, tunggu masa yang sesuai. Tak banyak peluang untuk balik Kelantan. Insya'ALLAH, akan diusahakan. Doakan ye. Nak sangat balik Kelantan. Boleh jaga mak ayah. Tengok Atiq dan Amar sokmo. Kalau hari Jumaat, boleh dengar Kuliah Dhuha depan Jaafar Rawas. (^_^). Dan banyak lagi yang ana nak buat. Kelapa pandan belakang rumah pun banyak. Jom, niaga. ^_^

ALLAH, kalau fikir pasal kampung, memang banyak yang nak cerita.

(Amar suka posing depan kamera. Panggil nama dia, terus pandang kamera. Pandai ni.. Jadi anak soleh ye sayang)

Amar dah pandai meniarap. Ayah pun dah makin sihat. Bulan 7 nanti kena masuk wad, pembedahan kecil buat kali kedua. Insya'ALLAH, ana akan balik seminggu. Tunaikan kewajipan sebagai anak. Mak pun asyik tanya. Hampir setiap hari telefon. Tanya khabar. (^_^). Alkisahnya, minggu lepas ada orang tu demam. Telefon mak sambil nangis. Mak siap suruh tidur rumah sepupu. Nasib baik tak suruh sepupu bawak pergi Hospital. Kalau tak, memang kena tidur sana la. Sekarang cuaca tak menentu. Tengahari panas terik, petang, masa keluar pejabat, hujan lebat. Tu yang senang demam. Demam panas pulak tu. Tapi, jangan risau. Dah sihat dah. Alhamdulillah.

Hujung minggu lepas ana ada program dengan adik-adik remaja dari BTR. Kem Kembara Iman III. Kem tersebut anjuran Nisa' BTR. Alhamdulillah, dengan izinNYA, ana berjaya menyihatkan diri sepanjang ke tersebut berlangsung. Segala puji bagiNYA. Sebaik-baik tempat bergantung hanyalah kepadaNYA. Tempat program cantik sangat. (^_^). Keindahan alam memang memukau. Air sungai yang mengalir, bunyi unggas yang mendamaikan. Subhanallah, mereka sedang berzikir. Turut mendidik hati untuk sama-sama berzikir kepadaNYA. Sempat jugak merasa kedinginan air sungai walupun sekejap. Risau demam melarat. (^_~)



(Inilah antara laluan yang mencabar sepanjang program Suara Rimba berlangsung.. Bukit dia tinggi.. Tak ada tempat nak berpaut pulak tu. Dalam slot ni, FC akan bersama dengan peserta, dalam kumpulan. Perjalanan agak jauh, tapi berbaloi.. Senaman, amat bagus untuk orang demam. (^_^) Adik-adik kena masuk dalam lumpur. Ramai yang menjerit-jerit. Takut ada lintah..hehe..BEST!! )


(Ini pula pemandangan dari atas bukit selepas meredah lumpur tadi.. Sangat mendamaikan. Kemudian kami kena masuk hutan.. Hutan tu agak tebal. Pokok besar di kiri dan kanan. Tapi, jangan risau, kalau sesat, boleh telefon orang. SEBAB LINE CELCOM DAN MAXIS MEMANG PENUH. (^_^). Jalan dalam hutan ni memang mencabar. Licin dan bukit dia curam. Memang betul-betul memerlukan kesabaran, ketahanan, kerjasama antara kumpulan dan memang bagus slot ni. Suka..)

(Hutan yang kami lalui dalam tempoh lebih kurang 30 minit. Ni gambar masa mula-mula masuk. Berjalan naik bukit. Lepas tu dah tak ambik gambar, sebab jalan licin dan agak bahaya.)

( Ini adik-adik kumpulan ana. Sedang disoal oleh Kak FC yang bertugas bagi check point yang ke-4. Bendera kumpulan kami dah kena rampas. Adik-adik tension betul. Tak boleh lupa kenangan ni. Seronok tengok gelagat adik-adik. Moga ilmu dan pengalaman yang adik-adik dapat dalam program ni dimanfaatkan sebaik mungkin )

Insya'ALLAH, Sabtu ni nak lawan bowling, wakil surau. Tak tau lah jadi apa nanti. Tapi, akan cuba yang terbaik, insya'ALLAH. Dan hari ahad ada makan-makan sikit dirumah ana. Insya'ALLAH, sahabiah dari Terengganu, Nilai, dan sekitar Kuala lumpur nak datang rumah. Semoga pertemuan kami dirahmati dan perpisahan kami diberkati, insya'ALLAH, bertemu dan berpisah kerana ALLAH.

Baiklah, sekian dulu coretan dari ana untuk kali ini. Semoga ALLAH melimpahkan rahmatNYA keatas kita semua. Wassalam


muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers