Rezeki

Rabu, 24 Februari 2010

1 ALLAH for ALL


Assalamua'laikum.. Alhamdulillah, syukur kepada ALLAH diatas segala nikmat yang tak pernah putus.. Dia berikan nikmat, bukan apa yang kita mahukan, tapi apa yang kita perlukan.. ALLAH maha hebat, kan?

Alhamdulillah, kembali dengan nafas baru,, Tadi syahid sekejap.. Don't know why.. Insya'ALLAH, kifarah.. Kan ana dah katakan tadi, DIA berikan apa yang kita perlukan, bukan apa yang kita mahu.. ingat sifir ni? KITA DAPAT APA YANG KITA PERLUKAN, BUKAN APA YANG KITA MAHUKAN.. kerana apa? wallahu ta'ala a'lam... simple, right?

Baru lepas jelajah blog sahabat-sahabat..hehe, best.. tadi rasa kosong, kurus je iman ni.. Sekarang, alhamdulillah, rasa segar sikit.. alhamdulillah, ALLAH masih sudi bagi nikmat iman dan ISLAM..Moga berterusan.. n doa ana, semoga ALLAH kurniakan kebaikan yang berlipat ganda kepada blogger-blogger/ saudara-saudara seakidah semua..insya'ALLAH.

********

ALLAHU RABBI..

ana ada ALLAH.. ALLAH bukan milik ana sorang je. Tapi milik semua orang.. Tahu tak?

Kita ada 1 ALLAH je.. Berapa? SATU JE.. Kadang-kadang kita lupa ALLAH, padahal ALLAH ada satu je.. Kenapa?

hm, tak la.. ana tak lupa ALLAH.

betul ke tak lupa ALLAH? Kalau tak lupa ALLAH, kenapa suka buat sesuatu yang ALLAH murka?

Hmm, tak sengaja.. Ingat ALLAH, tapi nak buat jugak.. (tunduk/muhasabah)

ALLAH dekat je dengan kita.. Tapi macam mana kita boleh lupakan ALLAH?

Tak lupa, tapi, .... (speechless)

Ha, apa lagi alasan yang nak diberi?

tak tahu.. (menangis)


ALLAHUAKBAR..

**********


Jom, kembali ingat ALLAH, dekatkan diri kepadaNYA..

astaghfirullahal'azim.

astaghfirullahal'azim.

astaghfirullahal'azim.


Ya ALLAH, aku malu...

Aku malu sangat.

Walaupun zahirnya aku tampak kuat, tapi aku lemah sangat ya ALLAH.

aku tahu, KAU lebih tahu tentang itu.

AKU LEMAH ya ALLAH..

Lemah sangat..

KAU bantu aku ya ALLAH.

Aku memang perlukan bantuanMU ya ALLAH.


Ya ALLAH, aku malu ya ALLAH.

KAU selalu ada disamping aku, tapi aku...

aku selalu berprasangka denganMU.

hati ni, kadang-kadang menangis dengan ujianMU.

aku tahu, makin banyak ujian, makin erat hubungan kita..

Tapi, kadang kala, terduduk jugak.

selalunya, tersungkur jugak.


KAU setia disampingku, disisi semua orang.

Hmm, kadang-kadang aku cemburu..

Ya, cemburu bila ada yang lebih dekat denganMU.

Aku pun usaha jugak..

Aku nak sentiasa dekat denganMU.

KAU zahirkan kasih sayang dalam pelbagai bentuk.

Aku, mahu.. tapi, tak tahu caranya.

Aku usaha lagi.

Cari jalan untuk dekat denganMU.
insya'ALLAH, aku akan sentiasa usaha.
Aku pun nak jadi hambaMU yangterbaik jugak.
Sama macam orang lain.
Kalau orang lain boleh buat, kenapa tidak aku?
ALLAH kan milik semua?
Ya ALLAH, jangan biarkan aku seorang diri..
Ya ALLAH, kurniakan kepadaku dan insan-insan ini nikmat iman dan ISLAM berpanjangan.
berikan kekuatan kepada kami untuk menghadapi ujian dariMU.
kami dambakan syurgaMU.. Bantu kami, bimbinglah kami ya ALLAH..
aminnn....
***********************
coretan di petang hari.. Moga hidayah itu kekal milik kita, aminn.

muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers