Rezeki

Isnin, 9 November 2009

redha ALLAH yang kucari

rintihan sekeping hati milik hamba ciptaan ilahi:-

seringkali hati ini diuji
layakkah mengeluh buat kesekian kalinya?
aku malu, malu pada diri sendiri
malu pada anak kecil,
aku???
manangis tanpa sebab...

Seringkali juga hati ini meronta minta difahami
tapi siapa yang mendengarnya?
bila ia merintih keseorangan
hanya airmata jadi peneman..

Tidak, bukan ini yang seharusnya
tidak, sekalipun tidak mungkin
Aku harus kuat
bangkit mengharungi semua ujian ini
Ya, aku harus kuat
aku bukan yang lemah
bukankah ALLAH telah menciptakan manusia sebagai sebaik-baik kejadian?

Hati, engkau adalah milik Yang Esa
yang maha adil lagi bijaksana
janganlah engkau mudah layu dengan dunia ini
yakinlah, ALLAH bersama kita sentiasa!!!


muslimah


Allahumma khirli wakhtarli

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers